pátek 15. srpna 2014

Krásný pátek aneb jak jsem pekla své první pastéis de nata

Dobré odpoledne všem !
Předevčírem jsem se vrátila od mé milované babičky a dovezla si domů zase spoustu domácích věcí. Jako by jich u babičky nebylo dost.
Vůbec jsem se domů, do města nechtěla vracet a tak to byla celkem síla být zase zpátky a to jsem tam byla pár dnů ! Je to hrozný nezvyk když přijedete z krásného venkova sem zpátky do toho hnusu. Nu což. Musela jsem. 
Včera jsem se nudila doma a vůbec nikam jsem mi nechtělo. Moje jediná vycházka byla v 7 ráno do Lidlu pro softshelovou bundu a zpátky. Musím říct, že nikdy v životě jsem neviděla v obchodě tolik lidí, takové fronty, lidi utíkali, všichni na bundy a kalhoty a že jsem z toho byla celkem vedle ! Chtělo se mi těm lidem až smát, jak začali utíkat a pak šli rychle k pokladně. Já jsem šla celkem v klidu, pomalu a i tak jsem si ukořistila svou novou zelenou super bundu. Byl to sakra mazec.
Odpoledne jsem si četla a přečetla tak celou knihu Hvězdy nám nepřály od Johna Greena. Musím říct, že jsem se začetla a byla jsem nadšená. Knížka je super, dost dobře se čte a na to, že je to příběh o rakovině, je i celkem zábavná. Byla to nejrychleji přečtená kniha za celý můj život (nepočítám říkanky a blbůstky jako malá).
Dnes ráno jsem si vstala po šesté hodině a zacvičila si ranní jogu (to mi připomíná, že bych měla něco dělat, protože poslední týden nedělám nic !) a poté vyrazila do města něco nakoupit a kouknout na účet. Koupila jsem domácí mléko, směs koření od Grešíka, ponožky, madlovou pastu, formičky na muffiny (a na pastéis de nata) a ostatní nějaké drobůstky. K obědu jsem se vrhla na samotné pastéis. Určitě si mnoho z vás říká, co to tady blábolím jaké pastéis ??? Takže, pastéis de nata jsou tradiční portugalské koláčky ze žloutkového krému a listového těsta. Obvykle se podávají ke kávě zvané galao a jsou velmi oblíbené. Už dlouho jsem se na ně chystala, jelikož miluju cokoliv portugalského a španělského. Jo to je moje! Pastéis byly poprvé připraveny v 19.století a to v části Lisabonu (hlavní město) v Santa Maria de Belém.
Recept jsem získala z youtube - konkrétně je to tohle video - ať to neopisuju, myslím, že tam to každý pochopí a navíc je to vše pořádně vysvětleno. 
Nejlépe chutnají ještě teplé :-) 

jo, to jsou ony :-)

zde i můj výtvor, sice moc nepěkný, ale chutnaly výtečně ! budu dělat častěji :-)
já si k nim dala vita kávu, jelikož normální kávu moc nepiju :-)


 doporučuji zkusit, protože já je ode dneška budu péct ke každé příležitosti ! :-)

 a teď něco z jiného soudku - doma jsem si vyráběla balzám na rty z bambuckého másla a kokosového oleje, jo a máta :-)

 tento sprcháč jsem objevila včera v Lidlu a voní nádherně, já mám raději vegan kosmetiku, ale tenhle je super :)

 kniha u nás nebyla k dostání, protože na ni bylo tak 5 rezervací a tak jsem si udělala vlastní svazek z internetu :D
 dnešní ovesné-chia-blumové ráno :D

polévka z dýně hokkaido ! super věc na zasycení a pochutnání na něcem ultra zdravém :-) 

Mějte se hezky a užívejte !!!




4 komentáře:

  1. Ale náhodou vypadají moc dobře!! K nakousnutí :3

    OdpovědětVymazat
  2. Tu knížku jsem četla a viděla jsem i film :) Je moc super, byla jsem taky nadšená :) Ty koláčky vypadají moc hezky, ale znám se, u mě by nedopadly moc dobře :D Taky chci udělat polévku z dýně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo? Tak to mě film teprve čeká ale už se mo¨c těším :-) Děkuju, no jasně ! Určitě by si to zvládla nekecejj :D Polévku si určo udělej je skvělá :-)

      Vymazat